Rozmieszczenie reklam zewnętrznych: jak znaleźć najlepsze miejsca na billboardy i inne nośniki reklamowe

W dobie cyfryzacji i atakowania ludzi komunikatami przez smartfony oraz komputery może wydawać się, że reklama zewnętrzna traci na znaczeniu. Nic bardziej mylnego! Jeżeli billboardy lub plakaty są odpowiednio rozmieszczone i ciekawie zaprojektowane, przyciągną uwagę tysięcy potencjalnych klientów każdego dnia. Dowiedz się, jak znaleźć najlepsze miejsca na billboardy i inne reklamy zewnętrzne, by osiągnąć zysk z inwestycji.

Rozmieszczenie reklam zewnętrznych – na co zwrócić uwagę?

Sposób rozmieszczenia reklam zewnętrznych jest równie ważny, co sam przekaz reklamowy. Nawet najlepiej zaprojektowane plakaty, billboardy bądź banery nie przyciągną klientów do Twojej firmy i nie zapewnią zysków, gdy zostaną umieszczone w nieodpowiednich miejscach.

  • Widoczność – reklama zewnętrzna musi zostać zauważona przez potencjalnych klientów. Należy unikać miejsc, w których billboardy i banery mogą być zasłonięte przez drzewa, budynki lub inne obiekty.
  • Odpowiednia grupa docelowa – lokalizacja reklamy powinna odpowiadać profilowi Twojej grupy docelowej. Zastanów się, gdzie najczęściej przebywają Twoi klienci, w jaki sposób podróżują, co robią w wolnym czasie itp.
  • Konkurencja – unikaj miejsc, gdzie w bezpośrednim sąsiedztwie znajdują się plakaty i billboardy konkurencyjnych firm.

Najlepsze miejsca na billboardy – jak je znaleźć?

Zwróć uwagę przede wszystkim na miejsca o dużym natężeniu ruchu, gdzie codziennie przewija się duża liczba osób. Przykładowe lokalizacje to:

  • główne drogi miejskie i autostrady – w tych obszarach Twoja reklama zostanie zauważona przez tysiące kierowców każdego dnia;
  • centra miast – te lokalizacje wiążą się z wyższymi cenami, jednak zapewniają świetną widoczność i przykuwają uwagę mieszkańców oraz turystów;
  • stacje metra, przystanki autobusowe i tramwajowe – to świetne miejsca, zwłaszcza na reklamę lokalnego produktu lub usługi;
  • miejsca rozrywki, np. kina, kluby, restauracje – w lokalach rozrywkowych ludzie szukają odprężenia i zabawy, nigdzie się nie spieszą, przez to są bardziej skłonni zwrócić uwagę na reklamy znajdujące się w pobliżu.

Warto podjąć współpracę z agencją reklamową, by zaprojektować rzucający się w oczy baner lub billboard. Specjaliści od reklamy zewnętrznej pomogą Ci wybrać najlepsze lokalizacje dopasowane do Twoich oczekiwań oraz dostępnego budżetu.

Podsumowanie

Kampania reklamowa może odnieść sukces, gdy odpowiednio zaplanujesz rozmieszczenie reklam zewnętrznych. Przeanalizuj, jakie są najlepsze lokalizacje na Twoje billboardy, plakaty i banery, by dotrzeć do potencjalnych klientów oraz zadbać o rozpoznawalność marki. Dopasuj strategię do Twojej grupy odbiorców, dzięki czemu reklama zewnętrzna stanie się opłacalną inwestycją.